• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

lån med medsökande

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Tänkte försöka låna pengar med en medsökande som har väldigt bra ekonomi och inga skulder och sånt. Jag kan inte låna själv för att jag har för många förfrågningar. men vad är skillnaden på Medsökande och Borgenär? Sen vilken är den bästa att välja, Lendo eller Advisa, eller gå till banken till stan och fråga om lån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Perrrr

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Tror det kallas medlåntagare numer och det betyder att denne också står som låntagare med alla dess skyldigheter.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
264
Mottagna reaktioner
88
Poäng
246
Tänkte försöka låna pengar med en medsökande som har väldigt bra ekonomi och inga skulder och sånt. Jag kan inte låna själv för att jag har för många förfrågningar. men vad är skillnaden på Medsökande och Borgenär? Sen vilken är den bästa att välja, Lendo eller Advisa, eller gå till banken till stan och fråga om lån.

Det som många snurrar till är att en borgenär lånar ut pengar. Förmodligen tänker du på en borgensman som åtar sig ansvaret över en skuld gentemot borgenären om gäldenären inte kan betala.
En medlåntagare som skrivits är mer passande och enklast att använda.

Lendo och Advisa tjänar givetvis pengar på sitt speciella ansökningsförfarande. Det går att hitta långivare själv där du får en bättre deal än vad låneförmedlartjänsterna kan erbjuda. Det kräver ju att att en prickar rätt ett fåtal gånger för att inte sabba sin kreditscore.

Att gå till banken kan vara mer lämpligt, speciellt vissa banker som kan ge rabatt om du använder deras andra produkter och att du blir helhetskund.
Hur ser din situation ut för övrigt som sparade medel, försäkringar o.s.v?
 

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Det som många snurrar till är att en borgenär lånar ut pengar. Förmodligen tänker du på en borgensman som åtar sig ansvaret över en skuld gentemot borgenären om gäldenären inte kan betala.
En medlåntagare som skrivits är mer passande och enklast att använda.

Lendo och Advisa tjänar givetvis pengar på sitt speciella ansökningsförfarande. Det går att hitta långivare själv där du får en bättre deal än vad låneförmedlartjänsterna kan erbjuda. Det kräver ju att att en prickar rätt ett fåtal gånger för att inte sabba sin kreditscore.

Att gå till banken kan vara mer lämpligt, speciellt vissa banker som kan ge rabatt om du använder deras andra produkter och att du blir helhetskund.
Hur ser din situation ut för övrigt som sparade medel, försäkringar o.s.v?
Hur menar du med sparade medel, försäkringar och det?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Tänkte försöka låna pengar med en medsökande som har väldigt bra ekonomi och inga skulder och sånt. Jag kan inte låna själv för att jag har för många förfrågningar. men vad är skillnaden på Medsökande och Borgenär? Sen vilken är den bästa att välja, Lendo eller Advisa, eller gå till banken till stan och fråga om lån.
Har du jättedåliga förutsättningar så får du nog inget lån med medsökande ändå.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
264
Mottagna reaktioner
88
Poäng
246
Hur menar du med sparade medel, försäkringar och det?

Om du exempelvis har sparat egna pengar, pension och försäkringar som kan flyttas över till bank där du söker lån, kanske kan de kolla mindre på antal förfrågningar om du blir helhetskund hos sådan bank som har detta utbud. Då får du också nämna att du har möjlighet att ta med medsökande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp